Thursday 20 September 2012

NuffnangX mudahkan blogger dan pembaca


Netccentric Pte Ltd yang merupakan syarikat induk komuniti pengiklanan blog Nuffnang.com , hari ini mengumumkan pelancaran produk inovatif terbaru NuffnangX . NuffnangX adalah aplikasi yang membolehkan pengguna untuk menerokai blog baru, mengikuti perkembangan blogger, dan berkomunikasi secara dua hala dengan mereka di mana sahaja. Ia boleh didapati pada platform IOS, android dan web.

Cabaran landskap teknologi yang berubah-ubah dan trend ke arah komunikasi bentuk pendek menyebabkab komuniti blog menghadapi kekangan, dan keperluan itulah yang cuba diisi dengan adanya NuffnangX.

"Pada zaman telefon pintar, kini adalah masanya untuk pembaca blog dapat membaca atau mencari blog kegemaran mereka di mana sahaja," kata Cheo Ming Shen, salah seorang pengasas bersama-NuffnangX dan Netccentric. "Pelancaran aplikasi ini adalah tepat pada masanya kerana itulah tujuan NuffnangX - untuk membolehkan anda Cari, Ikuti dan Berkomunikasi dengan blogger".

NuffnangX membolehkan pengguna untuk:

1. Cari bacaan baru.


Terdapat beribu-ribu blog di luar sana dengan kandungan yang menarik, dan sesuai dengan apa jua minat anda, NuffnangX akan memilih yang terbaik untuk memenuhi citarasa anda membaca. Fikirkan NuffnangX sebagai tukang cari blog yang memilih blog terbaik dari seluruh dunia untuk anda.

2. Ikuti blog kegemaran anda.


Mahu mendapatkan kemas kini cepat tentang apa yang penulis blog kegemaran anda tulis? NuffnangX akan  meringkaskan beratus-ratus dan beribu-ribu perkataan setiap entri blog pada suapan anda menjadi satu baris "elevator pitch" supaya anda boleh membuat keputusan dengan cepat sama ada ia cukup menarik untuk dibaca.

3. Berkomunikasi.


NuffnangX juga memudahkan proses mengulas (comment), menjadikan ia lancar dan mudah untuk digunakan. Pembaca dan blogger boleh melibatkan diri dalam perbualan dua hala yang boleh dilihat oleh pengguna lain, serta menerima makluman tentang komen baru di mana sahaja. Blogger kini boleh mendekati  pembaca baru dan pada masa yang sama, mengekalkan hubungan dengan pembaca yang sedia ada.

Menurut Ming Shen, cabaran yang dihadapi oleh blogger untuk melibatkan diri dengan pembaca mereka dan cabaran pembaca untuk kekal mengikuti blog kegemaran mereka dengan mudah dapat diatasi dengan adanya NuffnangX.

Penulis Tamu

Anda dijemput untuk menjadi Penulis Tamu di PUTERA.com! Dapatkan maklumat lanjut di sini.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More